Algemene voorwaarden

RV Driving Services

Onderneming R.P.Consult BV(BE 0885.351.464), hierna genoemd ‘RV Driving Services’ exploiteert een dienst voor het verhuren van voertuigen met bestuurder, straattaxi genaamd, en is houder van een vergunning uitgereikt door de gemeente Kapelle op den Bos op 18/01/2023 overeenkomstig artikel 41 van het decreet van 20/04/2001 betreffende de organisatie van het personenvervoer over de weg.

RV Driving Services is verzekerd overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende het vervoer van personen en beschikt over de nodige vergunningen.

RV Driving Services verbindt zich ertoe de klant en/of goed(eren) van de klant van zijn vertrekplaats tot zijn bestemming te vervoeren.

Onze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing op alle vervoersovereenkomsten bij RV Driving services en vormen een basis voor eventuele geschillen.

OFFERTE

Alle prijsoffertes zijn slechts 1 maand geldig, tenzij een andere termijn uitdrukkelijk en schriftelijk is bepaald en zijn onderhevig aan herzieningen wanneer de prijzen van de exploitatiemiddelen zouden stijgen.

RESERVEREN

U heeft de mogelijkheden om te reserveren via de website of per e-mail. Indien dit niet mogelijk is kan u ons telefonisch contacteren. Opgelet: tijdens drukke periodes is het soms moeilijk om ons telefonisch te bereiken omdat wij onderweg zijn met gasten. Het is noodzakelijk om ten minste 24u.op voorhand te reserveren. De boeking wordt definitief nadat wij u de bevestiging hebben verstuurd, per e-mail.

OVEREENKOMST

Bij het afsluiten van een vervoersovereenkomst dienen zowel de opdrachtgever als alle te vervoeren personen kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en deze ook te aanvaarden.

Voor elke overeenkomst aangegaan met RV Driving Services, verklaart de huurder dat hij beroep doet op een dienst van minstens 3 uur, al dan niet onderbroken.

Volgende gegevens dienen te worden overgemaakt bij het afsluiten van een vervoersovereenkomst; ophaaladres(sen), tijdstippen van ophaling, bestemming, eventuele vluchtgegevens, eventuele vluchturen, eventuele luchthaven, aantal personen (volwassenen – kinderen), leeftijd kinderen, aantal stukken bagage. Extra bagage zoals rolstoelen, golftas, kinderwagen, skimateriaal,….dient op voorhand te worden vermeld.

Wij vragen om ons steeds correcte informatie door te geven zoals vluchtwijzigingen, wijziging vluchtnummers, missen van een vlucht, enz…

Indien wij in het bezit worden gesteld van foutieve informatie die is bevestigd door de klant, blijft het totale bedrag verschuldigd.

VERTREK

Wat betreft luchthavenvervoer worden de passagiers ten minste 3 uur opgehaald voor het vertrekuur van de vlucht zodat ze er tijdig en zonder stress aankomen.

Wij verwachten dat de gasten klaar staan op het afgesproken uur, op de afgesproken plaats om de rit zo vlot mogelijk te laten verlopen. Mocht dit niet het geval zijn zal er een wachttijd worden aangerekend aan €10.00 per kwartier.

AANKOMST

Na het ontvangen van de bagage komt u onmiddellijk naar het op voorhand afgesproken meeting-point.

In het algemeen komen we in de luchthaven aan 20 à 30 min na de landing, tenzij u geen bagage of enkel handbagage heeft.

Wanneer blijkt dat de klant na aankomst het transport ophoudt, zal de extra tijd in rekening worden gebracht aan €10.00 per kwartier.

Bij eventuele vluchtwijzigingen bestaat de kans dat we dit niet meer kunnen aanpassen in onze planning. Hierbij behouden wij ons het recht om uw vervoer kosteloos te annuleren.

Bij een grondige wijziging van het aankomst- en of vertrekuur dienen wij hiervan tijdig op de hoogte te worden gesteld. Bij gebreke hiervan zal het volledige bedrag in rekening worden gebracht , eventueel vermeerderd met de wachttijd aan €10.00 per kwartier.

Let dus goed op bij nachtvluchten dat u de juiste aankomstdag en uur vermeld en niet het vertrekuur of dag in het buitenland.

Bij een vertraging in luchthaven, station of haven, geven wij voorrang aan vertrekkende klanten. Bij ernstige vertragingen kunnen wij niet garanderen om de rit uit te voeren. Wij zullen er uiteraard alles aan doen om het transfer alsnog te laten doorgaan.

In geval van niet vooraf gemelde vertraging van de klant zal maximum 45 minuten gewacht worden.

Indien uw vlucht te vroeg is geland zou het kunnen dat u zal moeten wachten op de chauffeur, afhankelijk van onze planning. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om dit te vermijden.

Wij verzoeken de klant om ons zijn mobiel nummer door te geven en zijn telefoon te activeren bij aankomst, zodat wij kunnen verwittigen in geval van vertraging of overmacht. Indien u problemen ondervindt met uw bagage of ieder ander probleem na het landen, vragen wij vriendelijk om ons hiervan telefonisch op de hoogte te brengen.

ANNULEREN

U kan kosteloos annuleren tot 24u.voor het overeengekomen uur van ophalen. Daarna, of wanneer u niet komt opdagen, wordt het volledige bedrag in rekening gebracht, tenzij u een bewijs van overmacht kan voorleggen (ziekte, overlijden,…). De annulatie dient steeds te worden verstuurd per email.

RV Driving services kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen, wijzigingen of annuleringen van de bestelde dienst door overmacht of door andere omstandigheden die onvoorzienbaar zijn. We zullen er echter alles aan doen om dit te voorkomen.

WEGCODE

Wij houden ons strikt aan de wegcode. Zo vragen wij ook dat alle inzittenden zich houden aan de reglementering wat betreft het dragen van de veiligheidsgordel en het verplicht gebruik van kinderzitjes. De zitjes worden gratis ter beschikking gesteld (afhankelijk van de beschikbaarheid). Mensen met een vrijstelling voor gordeldracht dienen hun vrijstelling te kunnen voorleggen.

Boetes die worden opgelegd naar aanleiding van verkeerscontroles ten laste van de overtreder of de burgerlijk verantwoordelijke in geval van minderjarigen, vallen ten laste van de overtreder.

RV Driving services is niet verantwoordelijk voor de gevallen waarbij zich een ongeval voordoet en een medepassagier gewond wordt geraakt door een passagier die de gordel niet draagt. Alle medische kosten die hiermee gepaard gaan kunnen worden verhaald op de personen die het lichamelijk letsel hebben veroorzaakt.

Afwijkingen van onze standaard dienstverlening kunnen voorafgaandelijk mits onderlinge overeenkomst bedongen worden. Mogelijks behelzen deze afwijkingen een meerkost die voorafgaandelijk aan de klant zal worden meegedeeld.

HUISDIEREN

Enkel kleine huisdieren kunnen worden vervoerd, na overleg, en dit enkel in een dierentas, te voorzien door de klant.

Meereizende huisdieren mogen niet zorgen voor overlast of voor gevaar ten aanzien van de chauffeur of andere passagiers.

Het dier of transport kan worden geweigerd indien dit niet op voorhand is besproken of wanneer er geen dierentas is voorzien. De kosten voor het volledige transport worden aangerekend aan de opdrachtgever.

VOEDING EN DRANKEN

Het nuttigen van voeding en dranken wordt niet toegestaan, tenzij anders op voorhand besproken, uit respect voor onze wagens en passagiers die volgen.

BESCHADIGINGEN EN BEVUILING

Voor beschadigingen en bevuiling, in welke zin dan ook, zal er een minimumkost worden aangerekend van €150.00, welke onmiddellijk zal worden betaald aan de chauffeur. Onze voertuigen worden steeds onderhouden en hersteld in een officiële garage. De factuur van de herstellingswerken worden doorgerekend aan de klant, alsmede de kosten die hiermee gepaard gaan en het niet beschikbaar zijn van het voertuig.

ROKEN

Roken is ten strengste verboden in onze voertuigen.

HOFFELIJK

RV Driving services is ertoe gehouden om de klant op een hoffelijke en respectvolle manier te benaderen.

Van de klant wordt dit eveneens verwacht tegenover de chauffeur en andere passagiers.

Passagiers die zich misdragen, al dan niet door intoxicatie van alcohol of drugs, kunnen door de chauffeur onmiddellijk worden verzocht het voertuig te verlaten. Het volledige bedrag zal worden gefactureerd aan de klant.

EXPRESS VERVOER

Bij goederentransport en expres koerier gebeurt de overeenkomst schriftelijk. De afzender vult alle transportdocumenten (leveringsbon, CMR,…)in en verstrekt alle inlichtingen nodig voor het goede verloop van het vervoer. Hij staat in voor de juistheid en leesbaarheid van deze documenten. Alleen hij is als enig verantwoordelijk voor het correct invullen van de documenten en voor het nakomen van de douaneformaliteiten en de bevoegde autoriteiten.

De afzender moet RV Driving services op het ogenblik van de bestelling inlichten over de juiste aard van de goederen, het gevaar dat deze kunnen veroorzaken en de te nemen voorzorgsmaatregelen.

RV Driving services behoudt zich steeds het recht het vervoer te weigeren.

De verpakking van de goederen wordt uitgevoerd door de afzender, tenzij anders overeengekomen in de bestelling. De afzender zal de goederen beschermen tegen alle risico’s van het vervoer, o.a. door rekening te houden met de aard, de bestemming en de handelingen eigen aan het vervoer.

RV Driving services kan op aanvraag van de klant een verzekering aanbieden die ten laatste op het ogenblik van de bestelling van een vervoer dient te worden aangevraagd, mits betaling van de premie. Indien de afzender zelf een verzekering afsluit dient hij RV Driving services hiervan op de hoogte te stellen.

Mocht blijken dat door toedoen van de klant de opdracht niet kan worden uitgevoerd, is er een schadevergoeding verschuldigd.

BETALINGEN

Betalingen dienen op voorhand te worden geregeld per overschrijving, of ten laatste voor vertrek aan de chauffeur in contanten of via Payconiq. Het volledige bedrag van zowel de heen-als de terugreis dient hier te worden geregeld. Betaling met bank- of kredietkaart is mogelijk maar dient op voorhand te worden vermeld. Hiervoor zal €2.00 extra worden aangerekend. Een betalingsbewijs is steeds mogelijk. Gelieve dit op voorhand aan te vragen zodat de chauffeur dit kan afgeven bij betaling, zonder verlies van tijd.

Betaling per overschrijving dient ten laatste 24u.op voorhand op onze rekening te worden voldaan, zoniet wordt de overeenkomst aanzien als geannuleerd.

Indien gewenst wordt de klant een factuur toegestuurd . De klant maakt deze wens kenbaar ten laatste 7 dagen na het vervoer. De klant verklaart zich akkoord met een factuur via elektronische weg.

Bedrijven kunnen betalen per overschrijving na de ontvangst van de factuur, volgens de facturatievoorwaarden.

FACTURATIEVOORWAARDEN

Onze facturen zijn contant betaalbaar, tenzij anders overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In dat geval dient de factuur te worden betaald voor de vervaldatum vermeld op de factuur, of ten laatste 30 kalenderdagen na de factuurdatum. Elke vervallen en onbetaalde factuur zal, van rechtswege en zonder voorafgaande aanmaning, verhoogd worden met een verwijlinterest van 12%. R.P.Consult BV zal niet meer verplicht zijn verdere diensten uit te voeren volgens welke overeenkomstig ook, alvorens de vervallen sommen vereffend zijn. Het bedrag van de onbetaalde facturen zullen bij wijze van schadevergoeding van rechtswege verhoogd worden met 15% en met een minimum van €75,00 vanaf de dag volgend op de vervaldatum van deze facturen, dit zonder voorafgaande immorastelling en onverminderd in hoofdsom, de nalatigheidsinteresten, alle innings-, aanmanings-, en vervolgingskosten. Voormelde schadevergoeding is verschuldigd teneinde de leverancier te vergoeden voor al zijn buitengerechtelijke onkosten, bij verlies, administratiekosten en erelonen. Klachten met betrekking tot de geleverde diensten zijn slechts ontvankelijk voor zover zij binnen de zeven dagen na verzending van de factuur, per aangetekend schrijven zijn overgemaakt aan R.P.Consult BV, Hanswijkstraat 43/202 te 2800 Mechelen. De rechtbanken van het kanton en arrondissement waarin de hoofdzetel is gevestigd, zijn bevoegd om te oordelen over alle geschillen en betwistingen.

RV Driving Services behoudt zich ten allen tijde het recht wijzigingen aan te brengen aan deze voorwaarden.

Alle klachten aangaande vervoer dienen per e-mail tegen ontvangstbevestiging of aangetekend schrijven te gebeuren binnen 7 dagen na factuurdatum.

 In geval van betwisting van de facturen is het Belgisch recht van toepassing. Enkel de rechtbanken van het arrondissement Mechelen zijn bevoegd.

Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en facturen.